Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Newscycle Solutions förvärvar Infomaker

Publicerad: 5 Juli 2018, 11:29

Foto: Montage: Andreas Elgstrand

Sju av de tio största mediehusen använder Infomakers digitala verktyg – nu köps de upp av den ledande mjukvaruleverantören för den globala mediebranschen, Newscycle Solutions.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetExpressen

Infomaker är ett svenskt mjukvaruföretag som erbjuder öppna, molnbaserade produktions- och publiceringslösningar för att skapa, lagra och presentera innehåll i alla kanaler.

Sju av de tio största mediehusen, och över 90 procent av Sveriges mediebolag, använder idag Infomakers digitala verktyg för innehållsskapande, planering och produktion i Norden. Bland annat använder Aftonbladet, Expressen, SvD, DN och Sydsvenskan sig av Infomakers molnbaserade arkivlösningar som E-papper, Nyhetsappar, Writers och Dashboards.

Nu köper den ledande mjukvaruleverantören för den globala mediebranschen, Newscycle Solutions, upp Infomaker, för att integrera Infomakers verktyg med deras produkter. Genom att kombinera innehållsproduktion, lagring och presentation tillsammans med Newscycles lösningar inom annons, prenumeration och mobila lösningar vill man erbjuda effektivare möjligheter för mediehusen.

– Infomaker är, precis som Newscycle, fokuserade på framtiden för mediaindustrin och att göra innehåll tillgängligt i alla kanaler. Infomakers lösningar stödjer flerskiktade arbetsflöden, där produktion av innehållet separeras från lagring, tillgänglighet och presentation. Flexibiliteten gör det möjligt för kunderna att snabbt reagera på förändrade affärsbehov eller att göra affärer då nya digitala tillfällen uppkommer, säger Scott Roessler​, vd Newscycle.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

AftonbladetExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.