Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 4 Mars 2009, 08:54
Niclas Strandh, creative planner och sociala medier strateg på Heimer & Company Reklambyrå, som tar plats i juryn för alternativa medier i Månadens kampanj.
Niclas Strandh.
År i branschen?
– Typ sex?... Allt beror alltid på vilken algoritm man väljer.
Konton jag jobbar med?
– Smått som stort.
Drömkonto jag vill jobba med?
–Resumés sociala media-strategi.
Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
–Artikeln "Prästen som har andra planner" i Resumé, mars 2004 ;-)
Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Alla som vågar satsa på konversationsmarknadsföring.
Hur gör du för att komma ihåg bra idéer som du inte kan notera direkt när du får dem?
– Ipod Touch med Evernote. Funderar på vattenfast krita i duschen.
Vilka säljargument får dig själv att öppna plånboken?
– Är det gott? Finns det nikotin eller koffein i det? Säger min fru ja?
Du var präst innan du blev planner. Hur kändes det att byta från gud till mammon?
– Det är ungefär samma grundplattform: man ska sälja in något till människor som de inte vet om att de behöver. Spelar ingen större roll om det är Jesus eller hudkräm. Men briefen är lite tjockare när det gäller kristendomen...
Vilket bibelord är den bästa pay-offen för kristendomen?
– Syrak 32:4 "Prata inte medan man lyssnar till annat, och lägg inte fram din visdom i otid."
Om du skulle byta jobb igen - vad skulle du göra då?
– Proffsbloggare vore nåt. Tycka om allt möjligt helt fritt och få betalt för det :)
Hur luktar kärlek?
– Schysst blandning av rödvin, rök och en lätt lätt ton av choklad.
Ulrika Fjällborg