Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nilla Juvas

Publicerad: 12 mars 2009, 08:28

Frilansande ad:n Nilla Juvas tar plats i webbjuryn i Månadens kampanj.


Ämnen i artikeln:

Månadens Webb

Nilla Juva. Foto: Björn Elgstrand

Drömkonto du vill jobba med?
– Inget specifilkt konto för tillfället, men kunder som vågar lägga mycket på web är allid kul. Och då menar jag såklart inte vanliga banners...

Hur gör du för att komma ihåg bra idéer som du inte kan notera direkt när du får dem?
– Skriver ett kort note på mobilen, har jag inte den med mej (vilket typ aldrig händer) så brukar jag komma på töntiga ramsor som snabbt beskriver idén.
låter knäppt, jag vet.

Vad inspirerar dig?
– Allt möjligt.

Vilket är det roligaste jobb du gjort?
– En av de mest utmanande brieferna var för musikern Rich Shapero. En brief som sa att vi INTE fick sälja musiken han gjorde, utan bara få folk att lyssna på den.

Vilka säljargument får dig själv att öppna plånboken?
– Hm, bra fråga. tror man blir mer kritisk till säljargument när man jobbar med reklam.

När skedde senaste spontanköpet?
– I förrgår.

Vad köpte du?
– Två par nya sneakers

Är du fortfarande nöjd med det?
– Självklart.

Till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?
– Att min dator ska sluta krångla.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Månadens Webb

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.