Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nina Åkestam

Publicerad: 14 januari 2009, 14:59

Nina Åkestam, 25 år, copywriter, Garbergs. Den numera kända reklamprofilen tar plats i utomhusjuryn.


Ämnen i artikeln:

Månadens KampanjNina ÅkestamGarbergs

Nina Åkestam.

Hur många år har du varit i branschen?
– Två.

Vilka kunder jobbar du med?
– Guldägget, Södra Cell, Svenska Spel och NetOnNet.

Vilken är din drömkund?
– Alla där människor brinner för sitt eget företag.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Eurobest Young Creatives.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Sophia Coppolas film för Dior Cherie. (Se filmen nedan)

Du syns ju lite överallt nu för tiden, har du vant dig vid medieintresset?
– Nej, inte alls. Det känns väldigt underligt att andra än mina föräldrar är intresserade av vad jag tycker. Men roligt, såklart.

Din farsa har en byrå, din brorsa pluggar reklam, hur mycket reklam pratar ni vid middagsbordet egentligen?
– Alldeles för mycket. Mamma blir galen. Men hon har också blivit reklambranschens mest inflytelserika konsthistoriker.  

Om 20 år, var ser du dig själv då?
– På ungefär samma ställe som nu hoppas jag: med roliga arbetsuppgifter bland begåvade människor och med ett sjujävla humör när folk är för lata för att göra ett bra jobb.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.