Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nissans ironiska reklam

Publicerad: 7 maj 2010, 15:31

2006 släppte Sony sin klassiska studsbollsreklam, signerad dåvarande byrån Fallon.
När Nissan nu slår på stora marknadsföringstrumman för sin modell Qashqai gör man det med samma maner. Fast nu är studsbollarna utbytta mot bowlingklot.


Ämnen i artikeln:

Nissan

Nissans nya virala reklamfilm lanserades i onsdags denna vecka. I filmen syns nya bilmodellen Qashqai krocktestas genom studsande bowlingklot nedför en asfalterad gata, till tonerna av Cokpits låt ”don´t Wait”. Reklamfilmen är gjord av TBWA\G1 i Frankrike.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Nissan

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.