Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Njutomlands ska lyfta Stena Line

Publicerad: 28 Augusti 2009, 08:44

När hösten närmar sig byter Stena Line fokus från barnfamiljer till par och vänner. För att få dem att åka med båt till Danmark kör man igång den nya kampanjen ”Njutomlands”.


Ämnen i artikeln:

AgencyStena LineStart Communication

Upptäck Njutomlands är budskapet i kampanjen. Här utomhusaffischen.

Tidigare har Stena Line använt sig av ”Det goda livet i Danmark” i sin marknadsföring. Nu till hösten samlar rederiet sig under det nya konceptet ”Njutomlands”.

– Med Njutomlands lanserar vi ett begrepp som uttrycker känslan av att resa till Danmark. Det är lätt och enkelt att åka dit och ändå känns allt så fjärran från den svenska vardagen, säger Anna Vieweg, marknadschef på Stena Lines Danmarkslinje.

Kampanjen riktar in sig på Västsverige och startar nu i veckan. Budskapet ska trummas ut i print, utomhus och dr. Dessutom planeras aktiviteter på stan. Bakom kampanjen ligger reklambyrån Start Communication, mediebyrån Bright Media och pr-byrån Agency.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.