Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

"Nöjdare kunder utan ökad försäljning"

Publicerad: 8 November 2010, 09:55

Systembolaget går ut med en ny kampanj för visa skillnaden mellan dem och andra butikskedjor. Bakom idén står Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

AcneSystembolagetForsman & Bodenfors

Idag drar den nya kampanjen igång och reklamfilmen kommer att börja rulla i tv. I TV4, TV4 Fakta, TV4 Plus, TV400, Kanal 5 och 9 samt Discovery kommer den att synas under två veckor framöver.

Kampanjen innehåller, förutom filmen, en förslagstävling på Facebook och annonsering på nätet.

Syftet med reklamfilmen är att öka medvetenheten om att Systembolaget inte är ett vinstdrivande företag, och därför inte försöker öka alkoholförsäljningen. Målet är istället att hålla nere alkoholens skadeverkningar på samhället.

– Systembolagets utmaning är att öka servicen utan att sälja mer. De som vet allra bäst hur vi kan bli bättre är våra kunder och därför är det helt naturligt att vi ber dem om hjälp, säger Fredrik Thor, chef för integrerad kommunikation i en kommentar.

Produktionsbyrå för reklamfilmen är Acne och X-Com står för produktionen på webben.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.