Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 5 mars 2008, 18:53
Nordea gick ut i en storpitch i höstas. Först nu är den nordiska laguppställningen klar. TBWA Waters Widgren och Robert Schelin är klara för sjumiljonerkronorsuppdraget i Sverige.
Robert Schelin, vd på TBWA Waters Widgren. Foto: Björn Elgstrand
Nordeas reklamuppdrag låg i fem år hos Ogilvy som hade hela det nordiska ansvaret för uppdraget innan Nordea valde att säga upp dem för att gå ut i en pitch.
Den nordiska delen av uppdraget är värt cirka fjorton miljoner kronor och det svenska uppdraget sju miljoner kronor årligen i byråarvode. Ansvarig för Nordeas svenska reklamkonto blir TBWA Waters Widgrens vd Robert Schelin.
– Vi vill göra väldigt bra reklam för Nordea. Vi har lite olika roller i de olika länderna som vi ska ansvara för, säger han.
Läs mer om TBWA Waters Widgrens nya kund i veckans nummer av Resumés papperstidning.
Claes de Faire