söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nordisk impact-fond får ny identitet – Silver bakom

Publicerad: 5 juni 2023, 11:53

Varumärkes- och designbyrån har skapat en identitet som speglar Star Impacts portfölj.

Ämnen i artikeln:

SilverVarumärkeVarumärkenReklamMedieinvesteringarHållbarhet

R

Redaktionen

red@resume.se

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Star Impact leds av vd Tarja zu dem Berg, med bakgrund från Almi Invests VC-fonder. Silver anlitades för att bygga varumärket som skulle bygga fonden mot de två målgrupperna, entreprenörer och investerare.

Star Impact riktar sig främst till nordiska bolag i tidig fas som har som affärsidé att lösa de globala hållbarhetsproblemen kombinerat med marknadsmässig finansiell avkastning.

Star Impact grundades av investeraren och inkubatorn GU Ventures, som är holdingbolaget vid Göteborgs universitet 2021.

– De ville ha en design som ligger i framkant av precis som bolagen de investerar, säger Bruno Rodrigues, ansvarig Brand Designer på Silver i ett pressmeddelande.

Bild 1/3  

Beställare:

Tarja zu dem Berg, VD

Arbetsgrupp
Ulf Berlin, strateg
Bruno Rodrigues, brand designer
Johan Ekström, digital/motion design
Anton Westin, sustainability lead

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev