Nyheter
Norrlands nya lanseras digitalt
Publicerad: 7 september 2009, 08:50
Idag lanserar Spendrups en ny öl under varumärket Norrlands Guld – Norrlands ljus. Kampanjen görs helt på webben.
TR
Tobias Rydergren
Norrlands Ljus lanseras idag.
Den största delen av kampanjen sker på Norrlands sajt. Där finns en film som visar upp den specialdesignade flaskan för Norrlands Guld. Där finns också information om vilka barer i Sverige som säljer ölet. Försäljningsställena visas på Google Maps. Kampanjen är framtagen av Digitas.
Norrlands ljus ska också marknadsföras i Kanal 5:s webb-tv och på Nöjesguiden och Nightlife.
Arbetsgupp: Norrlands
Uppdragsgivare:
Henrik Åström, varumärkesansvarig Norrlands Guld
Arbetsgrupp Digitas:
Björn Ehlert, kundansvarig/strateg
Tobias Brandt, creative director
Tobias Oscarsson, projektledare
Pascal Denis, art director
Johan Hedenskog, art director
Petri Määttä, designer
Erik Morin, media planner