Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Norrlands nya lanseras digitalt

Publicerad: 7 september 2009, 08:50

Idag lanserar Spendrups en ny öl under varumärket Norrlands Guld – Norrlands ljus. Kampanjen görs helt på webben.


Ämnen i artikeln:

SpendrupsDigitasNorrlands Guld

Norrlands Ljus lanseras idag.

Den största delen av kampanjen sker på Norrlands sajt. Där finns en film som visar upp den specialdesignade flaskan för Norrlands Guld. Där finns också information om vilka barer i Sverige som säljer ölet. Försäljningsställena visas på Google Maps. Kampanjen är framtagen av Digitas.

Norrlands ljus ska också marknadsföras i Kanal 5:s webb-tv och på Nöjesguiden och Nightlife.

Arbetsgupp: Norrlands

Uppdragsgivare:
Henrik Åström, varumärkesansvarig Norrlands Guld

Arbetsgrupp Digitas:
Björn Ehlert, kundansvarig/strateg
Tobias Brandt, creative director
Tobias Oscarsson, projektledare
Pascal Denis, art director
Johan Hedenskog, art director
Petri Määttä, designer
Erik Morin, media planner

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.