Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Notar kampanjar med kontorsromans

Publicerad: 23 Januari 2008, 15:01

I reklambyrån Silvias kampanj för fastighetsmäklaren Notar är det kontorsromanser som är i fokus. Par som vill flytta ihop ska lockas till Notar för att hitta sitt första gemensamma hem.


Notar satsar på unga urbana par som går i sambotankar.

I reklambyrån Silvias kampanj för fastighetsmäklaren Notar är det kontorsromanser som är i fokus. Par som vill flytta ihop ska lockas till Notar för att hitta sitt första gemensamma hem.

– Vi ville införa lite mjukare värden i Notar. Fastighetsbranschen förknippas ofta med snabba pengar. Vi ville tillföra lite hjärta och själ, säger Magnus Carlsson, copy på Silvia.

Silvia har jobbat med Notar en längre tid och har i tidigare kampanjer fokuserat på flyttning. Nu fokuserar man på människor som ska flytta ihop. Förhoppningen är att nå de unga urbana människor i Stockholms innerstad som är en stor del av Notars målgrupp.

– Reklam för fastighetsmäklare är ofta förutsägbara. Det här bryter av. Man kan kontakta en mäklare av många anledningar, men att flytta ihop är ju en av de trevligaste, säger Magnus Carlsson.

Kampanjen kommer att gå i tunnelbanan och utomhus, samt med annonser i DN och banners på Dn.se.

Dags att flytta ihop?

Kund: Notar
Byrå: Silvia
Arbetsgrupp: Carl-Johan Paulin foto, Carl Carlsson ad, Magnus Karlsson copy och Oscar Gardö original.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.