Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nu är bröderna Sjönell kungar i New York

Publicerad: 19 mars 2009, 06:23

”Dig out your soul in the streets" för Oasis bryter ny mark.
Bartle Bogle Hegarty och bröderna Calle och Pelle Sjönell vann en Grandy, finaste priset, för bästa integrerade kampanj när international ANDY Awards avgjordes i går.
Förutom en Grandy får byrån en prischeck på 50 000 dollar.


International Andy Awards är en tävling som grundades av New York-byråernas egen organisation i mitten av 60-talet.
Det var tävlingens 45:e upplaga som avgjordes i går.  

Mark Waites, juryordförande och Mother Londons creative director och grundare, förklarade att "Dig out your soul in the streets" är ett exempel på reklam som bryter ny mark i ett läge när branschen håller på att omdefiniera sig:   
– Det har blivit väldigt tydligt att nytänkandet inom nya medier håller på att ersätta traditionell reklam.

BBH och bröderna Sjönells kampanj "Dig out your soul in the streets" lanserades i samband med att Oasis släppte skivan Dig out your soul förra året.
Ett antal gatumusikanter fick i förväg lära sig några av låtarna och spelade dem när de uppträdde på gatorna på releasedatumet 12 september.

Kampanjen med gatumusikanterna blev också en dokumentär, filmad av The Malloys som bland annat gjort musikvideos för Jack Johnson, White Stripes och The Cooks.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.