Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nu blir Playboy mer påklätt

Publicerad: 7 April 2009, 06:13

Krisande Playboy tar nu till ett radikalt grepp. Mediebolagets sajt moderniseras med mer påklätt, mode och humor.


Ämnen i artikeln:

Playboy

Playboys nya sajt med bla serier

I går lanserade Plaboy.com sin ansiktslyfta sajt med en åtta nya avdelningar. Och det mesta är numera påklätt, mer mainstream och mer exklusivt.
Det blir herrmode där Pharrell Williams tipsar om klädval, en ny avdelning för tecknade serier och stadsguide.

Sajten skiljer sig på de flesta punkter från magasinet som fortfarande är traditionellt avklätt.
– Bara 36 procent av läsarna på webben läser tidningen regelbundet så för många är det här en introduktion till Playboy, säger John Lumpkin, vice vd för Playboy Digital till WWD.

Men det är inte bara innehålet som blivit mer premium. Inför nylanseringen har Playboy rensat ut flera av annonsörerna och behållit Mini, Patron, EA, Bushmills och Bridgestone.

Ambitionen med ansiktslyftningen är att besökarna, 3,1 miljoner unika per månad, ska tillbringa mer tid på Playboy.com. Från dagens 10 minuter per gång till 20-30 minuter.

Papperstidningen har problem med fallande upplaga och minskande annonsintäkter. En ny redaktör, Jimmy Jellinek som tidigare varit chefredaktör på Maxim, har rekryterats för att modernisera tidningen.

I mars släppte Playboy digitala versioner av tidningens backkatalog från 1950-talet och framåt.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Playboy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.