Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nu går Topphälsa live

Publicerad: 13 Februari 2015, 08:58

Chefredaktör Pamela Andersson och marknadschef Annika Kvist

Foto: Linnéa Kihlström

På onsdag introducerar tidningen Topphälsa sin helt nya streamingtjänst för mobilen. Det nya liveformatet ger läsarna tillgång till extramaterial, och möjliggör för tidningens annonsörer att kommunicera genom rörligt material.


Ämnen i artikeln:

TopphälsaPamela AnderssonBonnier Tidskrifter

- Alltså jag bubblar inombords! Så många år som jag jobbat i den här branschen och så hittar vi något alldeles nytt. Det är stort, säger Topphälsas chefredaktör Pamela Andersson.

Tjänsten kommer att vara tillgänglig både för prenumeranter och för lösnummerköparare. Den fungerar så att man får tillgång till extramaterial om man laddar ner en applikation som, genom ett punktsystem, kan skanna utvalda sidor i tidningen. Extramaterialet kommer att bestå av intervjuer, träningsövningar, sminktips, filmer från träningsresor och liknande. Tjänsten tar inget utrymme i mobilen – utöver applikationen – eftersom materialet streamas.

I december presenterade Jenny Johansson, bilagechef på Bonnier Tidskrifter, liveformatet för Pamela Andersson. Chefredaktören berättar hur hon blev övertygad direkt. Nu på onsdag, två månader senare, går den första tidningen med livetjänsten ut till prenumeranterna. En dag senare når den butikerna.

Varför gör ni den här satsningen?
– Det främsta syftet med satsningen är att få integrera mer med läsarna. Vi är oerhört entusiastiska över att få möta dem på ett sätt som ingen annan kan. Sen är det klart att det är en metod för oss att urskilja oss. Inom printvärlden är konkurrensen hård och det gäller att sticka ut. Det gör vi redan med vårt personliga tilltal, men nu tar vi ytterligare ett steg genom att gå live, säger Pamela Andersson.

Annika Kvist, marknadschef på Topphälsa, berättar för Resumé om sina förväntningar på tjänsten.

– Vi ser det här som en otrolig möjlighet för våra annonsörer. Det här är ett helt unikt samarbete mellan print och tv. Våra idérika annonsörer hittar säkert egna innovativa sätt att använda den.  Vi är övertygade om att liveformatet kan förmedla en helt ny känsla till läsarna. Och tanken är att det ska uppfattas som lätt och enkelt, säger Annika Kvist.

Hur tror ni att den nya tjänsten kommer tas emot av era läsare?
– Vi vet att våra läsare är nyfikna och moderna så vi hoppas förstås att de ska tycka att det är jättekul och att de får något extra av oss som för dem närmare redaktionen. Våra läsare är otroligt engagerade, så vi tror att detta kommer bli väldigt omtalat, säger Pamela Andersson.

Topphälsa tror också att satsningen ska leda till att läsarna sparar tidningen längre.

- Detta gör också att tidningen blir roligare att spara. Man kan gå tillbaka och titta – hur var det nu den där träningsövningen gick till? Ja men just ja, sådär var det ju! Jag ser möjligheter i vartenda jobb nu, det finns inga begränsningar, säger Pamela Andersson.

Pamela Andersson avslöjar också att de, lagom till den nya satsningen, har "gett tidningen en uppfräschning".

– Det är mycket som är nytt i det här numret. Bland annat har vi snyggat till typsnittet. Vi har aldrig varit större än vad vi är nu, och vi vill givetvis fortsätta att ligga i framkant på alla sätt, säger hon.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.