Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nu ska Stockholmarna bli ännu kaxigare

Publicerad: 7 augusti 2008, 09:41

Morgondagens datum, 080808, är värt att fira för alla Stockholmare. Staden bjuder också på en rad fester och evenemang. Samtidigt ska invånarna bli upplysta om Stockholms styrkor.


Reklam för Stockholm.

Reklambyrån Gyro jobbar med Business Region Stockholm. Byrån ligger bakom det kaxiga påståendet ”Stockholm – Capital of Scandinavia”. Det används när staden marknadsförs mot företag, men ska nu också trummas in i Stockholmarnas medvetande.
– Vårt uppdrag under festen blir att informera om hur bra Stockholm faktiskt är. Det handlar om allt från att Stockholm är den största staden i Skandinavien till att vi har flest krogar, Gunilla Lundström projektledare på Gyro.

Kampanjen har en begränsad budget, men syns i tidningen City och på stadens så kallade ”kulturtavlor”. Gyro har även gjort en hemsida för festen och tagit fram en amination som snurrar på storbildsskärmarna under pauser i underhållningen.

Men behöver Stockholmarna bli mer malliga?
– Jag tror det handlar om att få Stockholmarna medvetna om fakta. Till exempel är det många som tror att Köpenhamn är en större stad, vilket inte stämmer.

Vad säger Köpenhamn att Stockholm tagit ”Capital of Scandinavia”?
– Det har väl varit lite blandat. Men ingen officiell kritik har framförts.

Se en större bild av annonsen här:

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.