Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Nu ska vi ta andelar"

Publicerad: 4 Maj 2009, 07:46

Byggvaruhuskedjan Bauhaus tänker satsa sig ur lågkonjunkturen. Tillsammans med mediebyrån Scream ökas medieköpen.


Ämnen i artikeln:

BauhausScream

Bauhaus var redan under 2008 en stor annonsör. Enligt Sifo reklammätningar hamnade bruttoinvesteringarna på 103 miljoner. Men nu lägger marknadschefen Eric Lundberg in en växel till.
– Vi har lagt fram en affärsplan för 2009 och 2010. Tillsammans med Scream har vi sedan lagt en medieplan där vi lägger till både tv och print. Det är tuffa tider, men vi satsar på att ta andelar och det börjar redan bära frukt.

Innebär det att medieinvesteringarna ökar?
– Vi kommenterar inga siffror. Men det är klart att tidigare använde vi bara dr. Nu har vi adderat både morgonpress och tv-reklam.

Bauhaus gör det mesta av sin reklam inhouse. Reklambyrån Volt var dock  inkopplade när reklamfilmerna skulle tas fram.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

BauhausScream

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.