Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nummer 22

Publicerad: 5 december 2007, 17:07

WWF vill stoppa handel med djungelkött och Bates Red Cell gör kampanj riktad till fotbollssupportrar för IVF-Kliniken.


Stoppa handel med djungelkött

I början av juni drog Världsnaturfonden WWF igång en insamlingskampanj på internet för att försöka stoppa den illegala handeln med djungelkött. Kampanjen ”Hjälp oss att överleva – bli djungelfadder” kommer att gå hela sommaren. Kampanjen är skapad inhouse med hjälp av frilansare.


Linda Fagerlind

IVF-Kliniken i kampanj för fotbollssupportrar

IVF-Kliniken ville berätta för män var hjälpen finns när spermierna inte är helt på topp. Målgruppen: Malmö FF supporters och allmänt fotbollsintresserade. Helsingsborgsbyrån Bates Red Cell skapade en igenkännande annons om smärta i ”kulorna” som publicerades bredvid matchprogrammet i Sydsvenskan och kombinerade den med dekaler som klistrades på herrcyklar som parkerats utanför fotbollsarenan.

– Alla killar som spelat fotboll och har fått bollen på "kulorna" har någon gång hört: där rök familjelyckan. Den vanligaste orsaken till att ett barnlöst par väntar med att göra en undersökning, är att mannen inte vill. Det är inte kört även om man har råkat ut för diverse "olyckor", vilket vi har illustrerat med en annan känd känsla: Cykelramen. Alla killar vet hur det känns, skriver Johan Larsson , projektledare på Bates Red Cell, i ett pressmeddelande.

Annons en är del av en större kampanj som reklambyrån gjort för kliniken. Kampanjen, som startade i början av juni, kommer i höst att följas upp med fler riktade kampanjer.


Linda Fagerlind

IVF-Kliniken

Byrå: Bates Red Cell
Arbetsgrupp: Johan Larsson projektledare, Per Welinder cd, Mattias Rendahl ad, Marie Persson formgivare

Ny tandvårdskedja vill utmana

Den nya tandvårdskedjan Thea Tandhälsa, som planerar att etablera sig på cirka 30 orter i landet, kommer inför sommaren ut med en kampanj för att berätta att de finns och vilka öppettider de har. Kampanjen är signerad Västeråsbyrån Care of Haus.

Målet för kampanjen är bland annat att belysa den nya tandvårdskedjans koncept som är att ”kombinera folktandvårdens stordrift och kapacitet med privattandvårdens flexibilitet och personliga bemötande”.

Kampanjen kommer att gå hela sommaren i Västerås och Örebro-området. Huvudmediet är radio och detta kommer sedan att backas upp av en gerillakampanj med affischering på anslagstavlor i köpcentrum, matbutiker och på stan. Bland annat planerar Care of Haus att sätta upp annonser bredvid affischer för rekrytering till kampsporter eller på allmänt välbesökta platser under sommaren.


Linda Fagerlind

Thea Tandhälsa

Uppdragsgivare: Marie Lennell
Byrå: Care of Haus
Arbetsgrupp: Mervi Brobeck projektledare, Magnus  Ohlsson ad, William Möller copy, Anders Gidlund original
Repro: Turbin

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.