Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ny byrå siktar på bloggar

Publicerad: 17 februari 2009, 13:11

Den nyöppnade pr-byrån Signe pr specialiserar sig på att sammanföra webbutiker med bloggare. Bakom byrån ligger bloggarna Alexandra Bylund och Käthe Nilsson.


Alexandra Bylund och Käthe Nilsson.

Varför har ni valt att specialisera er på bloggar?
– Både jag och Signe PR:s andra delägare Käthe Nilsson har ett bloggförflutet, med många bloggvänner och ett brett kontaktnät. Vi har också bred kunskap och är insatta i bloggarnas situation. I takt med att det blir fler bloggare blir det allt svårare för företag att nå ut till dessa bloggar, säger Alexandra Bylund, en av grundarna till Signe PR.

Kan du berätta mer ingående om verksamheten?
– Genom att ha en bra kontakt med bloggare och ett stort mailregister kan vi mer orientera informationen så att rätt webbutiker sammankopplas mer rätt bloggare. Vi vet själva hur oinspirerande det var att skriva om en produkt eller webbutik om 100 andra bloggare också gjorde det. Därför har vi nu börjat med denna tjänst. Istället för massutskick så riktar vi in oss på en 5-6 utskick till 5-6 bloggare så att var och en blogg får ett mer personligt utskick. Vi blir som en länk mellan webbutiker och bloggare.

Vad tror ni om utvecklingen?
– Det här är ett billigt sätt att marknadsföra sig för webbutiker och mycket billigare än många andra sätt. Vi är ett bra alternativ till en vanlig annons. Hos oss kan man med små medel nå ut till många vilket ger bra framtidsutsikter.

Vad tjänar bloggarna på det här?
– De får intressanta nyheter att skriva om, som inte så många andra rapporterar om, vilket gör att bloggarna blir mer unika i sina nyheter. Men de får inte betalt i form av pengar eller produkter.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.