Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ny dm-byrå ska få tidningar växa

Publicerad: 8 november 2007, 11:49

Nystartade dm-byrån Abakus vill ta branschen i örat."Byråer räknar på effekter. Vi tänker med miniräknaren" sägergrundaren Christel Hedin.


Nystartade dm-byrån Abakus vill ge branschen konkurrens "genom miniräknaren". Bland Abakus kunder finns Veckans Affärer och Dagens Nyheter. Men man siktar även på att ta ett bredare grepp om andra branscher, som bank och finans. Man räknar med att växa rejält framöver.- Det finns för få människor som räknar på effekter. Det är främst en kritik riktad till reklambyråerna. Vår mission är att se till så att man använder sina pengar på rätt sätt, säger Christel Hedin.Abakus ägs av Christel Hedin, Therese Bengtsson och Carl-Fredrik Sammeli.- Det behövs ett ekonomiskt perspektiv på marknadsföring. Nu letar vi efter folk att anställa för att kunna växa, avslutar Hedin.

Claes de Faire

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.