Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 21 december 2010, 13:33
Annika Ferm, senast CSR-chef på Carlsberg blir ny informationsdirektör på Svenska Spel. – Svenska Spel känns som ett spännande företag med ett starkt och unikt varumärke och många välkända och omtyckta produkter, säger Annika Ferm i en presskommentar.
Ämnen i artikeln:
Svenska SpelFrån öljätte till speljätte. Det blir verklighet när Annika Ferm tillträder den 1 februari som ny informationsdirektör på Svenska Spel.
– Det känns riktigt bra att få välkomna Annika till Svenska Spel. Hennes breda kommunikationskompetens och erfarenhet kommer att bli en tillgång i ledningsarbetet och för bolaget i stort, säger Anders Hägg, tf vd för Svenska Spel i en kommentar.
Annika Ferm, 42 år gammal, har tidigare varit på Q-med, Tradimus och Cision samt marknadschef på OMX Nordiska Börsen. 2008 tvingades hon dock bort från Cision efter bara ett halvår när företaget gjorde en stor omstrukturering.
I Svenska Spel kommer hon att ingå i koncernledningen och rapporterar direkt till vd. Formellt börjar hon i februari.
– Svenska Spel känns som ett spännande företag med ett starkt och unikt varumärke och många välkända och omtyckta produkter. Att fortsatt kombinera positionen som ansvarsfullt spelbolag med ett affärsmannaskap är också en inspirerande uppgift.
– Det blir också en stor utmaning framåt att tydligt kommunicera vårt uppdrag, hur marknaden ser ut och att lyfta fram frågor som vi tycker är viktiga vid en eventuell ny spelreglering, säger hon i en kommentar.
Tero Marjamäki
Ämnen i artikeln:
Svenska Spel