Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ny kampanj för Saab

Publicerad: 8 maj 2009, 11:21

När det stod klart att Saab skulle ansöka om företagsrekonstruktion stoppades all annonsering för bilmärket. Men imorgon drar en ny kampanj igång.


Ämnen i artikeln:

Saab

Den nya annonskampanjen började idag, fredag.

Kampanjen består av dagspress, tv-reklam och den nya sajten ”Newsroom” där nyhetsflödet runt det krisande bilföretaget samlats.

Dagspresskampanjen drar igång i morgon fredag medan tv-kampanjen startar den 13:e maj i TV4. Kampanjens tema är fortsättning följer.

– Med kampanjen vill vi på Saab visa att vi har en given plats i framtiden. Ett mer självständigt Saab, tillsammans med den kunskap, envishet och drivkraft som finns i Trollhättan gör att Saab-bilar kommer att fortsätta att rulla ut från fabriken, säger Patrik Riese, chef Saab Sverige. Vi ska fokusera på vår styrka det vill säga att fortsätta att driva utvecklingen av nya bilkoncept som är bättre för miljön och roligare att köra, fortsätter Patrik.

Extrer länk: Saabs ”Newsroom”

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Saab

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.