Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ny kreatör varje månad – Halebops nya kommunikationskoncept

Publicerad: 28 november 2018, 15:26

Första kreatören, Paul Edwards bidrag.

Tillsamans med pr-byrån Obeya har Halebop lanserat konceptet Creative Call – som bygger på att Halebop varje månad kommer att välja ut en ny kreatör, vars arbete kommer synas i Halebops kanaler.


Ämnen i artikeln:

HalebopObeya

Kreatörerna uppger Halebop kommer vara allt från dansare och muralmålare till komiker och klädskapare. Första kreatören ut är fotografen Paul Edwards, som den 29 november har en vernissage där han vill utmana eurocentriska skönhetsideal och uppmana till att normalisera representationen av mångfald. Förutom i Halebops egna kanaler kommer arbetet dessutom dyka upp på köpta och förtjänade ställen framöver.

– Med Creative Call utmanar vi oss själva och våra byråer i hur kommunikation skapas. Vad är reklam egentligen och varför ser den ofta ut på samma sätt? Vi tror inte att en vit smal kvinna som gör yoga vid strandkanten tilltalar så många egentligen, de flesta vill se autentiskt innehåll skapad av människor som brinner för sin sak. Vi måste hela tiden vara relevanta för att kunna engagera vår målgrupp och det blir svårt när kommunikationen skapas i slutna rum som inte är tillgängliga för alla. Vi tror att vår målgrupp sitter på bästa insikterna kring vilken kommunikation och uttryck som engagerar just dem. Det finns en otrolig kreativitet i hela landet så nu går vi direkt till källan och ber dem att skapa innehåll åt oss,  säger Johanna Sahlman, chef på Halebop i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

HalebopObeya

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.