Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ny undersökning: Så slår Black Friday mot kundnöjdheten – och det kan varumärken göra

Publicerad: 14 november 2022, 14:46

Åtta av tio svenskar uppger att de har låg tillit till butikernas Black Friday-erbjudanden i år, enligt en undersökning från Prisjakt.

En ny analys från Prisjakt visar att kundnöjdheten minskar direkt efter Black Friday. Allt intensivare rea-kommunikation, dålig retargeting och fuskreor har bidragit till att konsumenterna tappar förtroende för prissänkningarna. Oscar Hagman, konsumentanalytiker på Prisjakt, berättar vad varumärken kan lära av undersökningen.

Ämnen i artikeln:

NyheterBlack FridayPrisjaktUndersökning

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Prisjämförelsesajten Prisjakt har analyserat 150 000 omdömen som konsumenter lämnat in om svenska butiker under 2020 och 2021. Resultatet visar att det genomsnittsliga betyget för butikerna varje år varit högt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev