Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nya byråns första simtag

Publicerad: 4 oktober 2010, 09:29

Det är kul att gå och bada. Det är budskapet i den nya byån Leanbeans första kampanj för badhusföretaget Medley.


Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Utomhus-affisch för Medley.

I våras startades reklambyrån Leanbean som ett dotterbolag till Blomquist & co. Nu rullar de ut sin första kampanj för kunden Medley, som driver 29 bad- och träningsanläggningar runt om i landet.

– Det är befriande att jobba med ett ämne som är så basic, mitt ibland sådant som it, pensionsförsäkringar och andra komplicerade grejer, säger Magnus Berg, projektledare och copy på Leanbean.

Kampanjen kommer att synas utomhus, i tryckta medier lokalt och nationellt samt på webben ”där barnfamiljer rör sig”. Tanken bakom konceptet är att alla innerst inne tycker att det är kul att gå och bada.

– Det är kul att göra det första dyket, eller att stänka vatten på den gamla damen. Samtidigt ville vi bryta bilden av glada barn i en pool och rör oss utanför själva bassängen, säger Magnus Berg.

Tajmingen för den nya kampanjen är vald med tanke på att utomhusbadandet för de allra flesta är slut för säsongen. Leanbean vill påminna om att badhusen är ett bra alternativ för bad- och träningssugna under vintern.

– Vi kommer fortsätta arbeta med Medleys passion för bad och träning och försöka hålla i det här tonläget, säger Magnus Berg.

I höst kommer den nya byrån även att arbeta med kunden SL, som de bland annat har hjälpt med att utforma säkerhetskampanjer till den nya spårvagnen i Stockholm. Utöver de befintliga uppdragen jobbar Leanbean också på att hitta nya kunder.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.