Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nya flingorna kommer med tidningen

Publicerad: 7 april 2010, 07:26

Axa laddar nu för en stor lansering av nya frukostflingorna Multi Crush. I vecka 20 drar en stor tv-kampanj igång i Sverige, Danmark och Norge. Men en betydelsefull del av budgeten går till att bjuda på ett smakprov.


Ämnen i artikeln:

Identity Works

Multi Crush från Axa lanseras vecka 20.

– Det är en utmaning att kommunicera smak. Därför kommer vi att skicka ut ett smakprov som följer med helgtidningen, säger Marcus Larsson, nordisk marknadschef på Axa.

Multi Crush ska skapa ett eget utrymme på marknaden genom att vara lika nyttig som god. Det handlar om en bred lansering och de nya flingorna kommer att finnas i stort sett samtliga dagligvarubutiker.
– Vi vill skapa en ny familjefavorit som är både god och krispig, samtidigt som den är rik på fibrer och fullkorn.

Det finns ingen direkt konkurrent till den nya produkten. Och på Axa hoppas man nu att ta en liten bit av den gigantiska marknaden.
– Bara i Sverige så står flingor och gryn för 1,5 miljarder kronor, så man behöver inte ta många procent för att få en hög försäljning.

Det nya varumärket har tagits fram av Identity Works. Byrån har tagit fram både designen på förpackningen, kommunikationsplanen och den kommande reklamfilmen.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Identity Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.