Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nya Jerry-filmen läckte på Youtube

Publicerad: 19 oktober 2009, 12:15

Icas tredje Jerry-film skulle gå upp om en vecka. Men redan i helgen lade någon ut den på Youtube. –Det är en spännade värld vi lever i, säger Magnus Wikner, marknadschef för Ica.


Ämnen i artikeln:

Magnus WiknerIca

Magnus Wikners nya reklamfilm sprang ut på nätet.

Filmen är en utbudsfilm och innehåller prisuppgifter på de produkter som ingår i kampajen. De leverantörer som fått sina kampanjpriser avslöjade i förväg är Carte Dór, Marabou, Kronfågel och Icas pocketbokförsäljning. Filmen är den tredje i serien om Jerry och skulle inte gått upp förrän nästa måndag.

Men Magnus Wikner är inte så upprörd över att någon lagt ut den i förväg.
–Jag vet inte om det skadar oss precis. Det speglar väl mer det enorma intresse den här delserien med Jerry har väckt, säger han.
–Vi hade inte valt att göra så här men nu ligger alla tre filmerna där.

Filmerna med Ica-butikens nya praktikant, Jerry, som har Downs syndrom, har väckt stor debatt, vilket Magnus Wikner är glad för eftersom det var en del av syftet med filmerna, som kommit till i ett samarbete med Glada Hudik och Samhall.
–Vi jobbar för att fler människor med utvecklingsstörning ska komma ut i samhället och få riktiga jobb, säger han.
–Den debatten har verkligen tagit fart nu.

Hur ska den som verkligen vill hålla en kommunikationsplan göra i denna Youtubetid?
–Det blir en mer och mer spännande utmaning, säger Magnus Wikner och hänvisar till att Ica-Stig helt plötsligt fick ett twitterkonto i våras.
–Någonstans får man acceptera att vi lever i ett mediesamhälle där många har möjlighet att delta. Det gäller att uppträda på ett schysst sätt som gör att man vinner respekt.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Magnus WiknerIca

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.