Nyheter
Nya ledamöter i Marknadsföreningen Stockholms styrelse – han är ny ordförande
Publicerad: 28 november 2022, 14:12
Marknadsföreningen Stockholms har utsett sin styrelse för 2023 med Stadiums kommersiella chef Pino Roscigno som ny ordförande.
Ämnen i artikeln:
NyheterPino Roscigno har lång erfarenhet av marknadsföring och försäljning, företag och konsument, inom finansbranschen och nu inom sports retail som commercial & brand director på Stadium. Han utnämndes till Årets Marknadschef 2019 av Marknadsföreningen och tar nu över rodret efter Patrik Nygren-Bonnier, Röda Korset, som efter två år som ordförande valt att lämna över stafettpinnen.
Vid valmötet den 25 november valdes även Sophie Hedestad CMO Netigate, Åsa Olow creative director/ försäljningschef Schibsted Magasin, Mirja Kais head of creative agency 3, Frida Olsson, head of digital growth Global Connect samt Hanna Axelsson senast kommunikation- och marknadschef Trygg-Hansa in som nya ledamöter till styrelsen
Paula Fagerlund, chef innovationscenter på Arbetsförmedlingen samt Alex Baker, grundare av RetailTechX fortsätter ännu en mandatperiod genom omval. Slutligen är Björn Owen Glad, innovation lead Chiffer och Viktoria Nilsson, marknadschef Vasakronan redan invalda till 2024.
Styrelsen 2023
Pino Roscigno, Stadium (Ordförande)
Alex Baker, RetailTechX
Björn Owen Glad, Chiffer
Frida Olsson, Global Connect
Hanna Axelsson, senast Trygg-Hansa
Mirja Kais, 3 Sverige
Paula Fagerlund, Arbetsförmedlingen
Sophie Hedestad, Netigate
Viktoria Nilsson, Vasakronan
Åsa Olow, Schibsted Magasin