Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nya nomineringar till Tidskriftspriset

Publicerad: 27 September 2016, 12:40

Under tisdagen släpptes omgång två av nomineringarna till Tidskriftspriset 2016. Klasserna denna gång är: Årets Tidskrift Fackpress Print, Årets Tidskriftsevent, Årets AD och Årets Mediesäljare.


Årets Tidskrift Fackpress Print

- Cykling
"Lustframkallande så att även en bilist vill börja cykla och cyklisten får sitt intresse bejakat."


- Magasin Måltid
"En ovanlig mattidning som vill lyfta måltiden på skolor, äldreboenden och fängelser, och där bilden gifter sig med smaken i texten."


- Socionomen
"En respektfull tidning för sin kår som gör tunga ämnen tillgängliga med värme och känsla."


- Sveriges Natur
"Som lyckas skildra mänsklighetens ödesfrågor lockande, aktuellt och trovärdigt med alltifrån skalbaggar till Leonardo DiCaprio."

Årets Tidskriftsevent

- Betonggalan, Tidskriften Betong
"Med humor och värme känns något hårt plötsligt mjukt. Det här är både en hyllning till ren betong och till dem som jobbar i branschen. Ett synnerligen smart annons- och sponsringspaket lyfter dessutom affären för såväl tidskrift som event."


- Bilsport Performance & Custom Motor Show, Bilsport
"På en arena fylld av specialbyggda fordon, biltillbehör och fartfyllda uppvisningar möts en växande skara superentusiaster – tillika nöjda läsare och annonsörer. Intäkterna är beundransvärda och detta event lyfter affären långt över tidningsnivå."


- Chefgalan, Chef
"Den viktiga frågan – hur mycket ett gott ledarskap både kan betyda och uträtta – lyfts och sprids långt utanför den egna tidskriftens led. I grunden ligger ett gediget juryarbete, vilket gör att chefen kan glänsa lite extra, precis som den exklusiva galan."


- VI:s Litteraturbåt, Tidningen Vi
"Skepp efter skepp kommer lastat med lyriska deltagare och lika lyriska författare. Här möts de under ett dygn och det är läsarna som betalar biljetten. Utöver ett uppskattat koncept har litteraturbåtarna kommit att utgöra en betydande del av förlagets intäkter."

Årets AD

- Agnes Dunder, Modern Psykologi
"Agnes Dunder lyckas med små resurser gång på gång skapa magiska under, oavsett vilken titel hon hanterar."


- Hanna Johansson, Tidningen Vi
"Bredd, spets och kontinuitet. Med genomtänkt bildspråk och tydliga omslag får Hanna Johansson sitt magasin att bli ”vi” med läsaren."


- Christian Sabe, Cap & Design
"Branschens kanske svåraste formuppdrag? Christian Sabe löser det med innovativa ettor, väldisponerad insida och humoristisk touch."


- Kristofer Öste, Offside
"Offside gör det enkelt men klurigt och lyckas med berättande av olika slag förmedla redaktionens stora kärlek till fotboll. Kristofer Öste har alltid hög lägstanivå men ett ovanligt lyckat år bakom sig."

Årets Mediesäljare

- Wanda Andersson, Tillväxtbolaget
"Genom ett genuint engagemang i sina kunder och de varumärken hon representerar har hon lyckats skapa nya affärer och utveckla befintliga. Hon är en nyfiken och orädd doer som vågar utmana och ifrågasätta, alltid med ödmjukhet och härlig energi."


- Filippa Helmersson, Bonnier Tidskrifter
"Utöver mediesäljare är hon mer en affärsutvecklare och projektledare. Hon ökar de största kunderna mot föregående år i alla kanaler genom utveckling av nya format med kunden i centrum. Hon har ett outtröttligt driv och uthållighet. Hon är uttalat uppskattad av de som fått förmånen att arbeta med henne, såväl internt som externt."


- Ida Lindström, Bonnier Tidskrifter
"Som internationell säljare med många års erfarenhet har Ida gång efter annan visat en hög grad av affärsmässighet, innovationskraft och servicekänsla. Hon visar ökad försäljning år efter år genom proaktivt arbete på flera plattformar. Med ett lugn och harmonisk sätt tar hon sig an de allra svåraste uppdragen."


- Gabriella Rosberg Berggren, Aller media
"Hon har metodiskt och konsekvent jobbat med att skapa djupa och långsiktiga relationer med sina kunder och är kunnig på alla plattformar. Hon övertygar i sitt sätt att lyssna och förstå den komplexa affär och utmaningar som kunden står inför. Genom sitt personliga engagemang och hårda arbete har hon lyckats bygga förtroende samtidigt som hon kraftigt överträffat sina försäljningsmål."

Tidskriftsdagen och Tidskriftsgalan äger rum den 25 oktober på Cirkus i Stockholm. Under kvällen delas sammanlagt 12 priser ut. Här kan du läsa om de övriga nomineringarna där det i förra veckan tillkännagavs att Resumé kan vinna priset Årets digitala tidskrift.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.