Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nya tävlingskategorier i Guldägget

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Sannolikheten att vinna ett Guldägg ökar. Nu får tävlingen nämligen fler kategorier. Sysslar du med direktkommunikation ökar sannolikheten att du ska få ett ägg.


Kategorin Direktkommunikation delas upp på två kategorier. Dels  Direktreklam och dels Promotion. Därmed ökar chanserna till Guldägg för de tävlande i kategorin.- Det finns många lysande exempel på kreativ kommunikation som är värd att premiera men som inte har en naturlig hemvist i någon av de övriga kategorierna. Därför startar vi en ny kategori Promotion för att även sådana bidrag ska kunna tävla och bli belönade, säger Fredrik Söderhielm, projektledare för Guldägget.- Samtidigt renodlar vi så att Direktreklam, som är relativt stor, sett till antal bidrag, får en egen kategori och därmed inte tävlar mot andra former av kommunikationslösningar.Fakta: Så här definierar Guldägget de olika tävlingskategorierna:

"Direktreklam är en kategori som endast ska belöna adresserade och oadresserade utskick till företag och privatpersoner. Bidrag som inte passar in kan tävla i kategorin Promotion.""Promotion inbegriper kommunikation såsom sales promotion, presentationer, kläder, trycksaker, tidningar, klistermärken, sms. Även digitala produktioner som inte passar i kategorin Internetreklam. Samt bidrag inom event marketing och alla former av installationer."

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.