lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

”Nyfiken, fördjupande och smart”

Publicerad: 2 mars 2012, 15:13

Rodeo

Rodeo är den sista av de tio nominerade tidskrifterna till Resumés pris Bästa nya tidskrift. Magasinet har två chefredaktörer: Johan Wirfält och Lisa Corneliusson. Resume.se har intervjuat den sistnämnda.

Ämnen i artikeln:

RodeoBästa nya tidskrift

ES

Erika Siljendal


Rodeo. Ett till formatet mycket stort och tjockt modemagasin. Tidningen kommer ut två gånger om året med en upplaga på 10 000. Rodeo är en av de nominerade till Resumés pris Bästa nya tidskrift och Resume.se har fått intervjua chefredaktör Lisa Corneliusson som beskriver Rodeo som nyfiken, fördjupande och smart.

Lisa Corneliusson berättar att Rodeo skriver om mode och kultur för de som är intresserade.

– Alla som vill läsa Sveriges mest djuplodande bevakning av mode och kultur.

Rodeo har ändrat utseende sedan start 2005 och det nya befintliga formatet, har sitt tredje nummer på gång.

– Vi sänker tempot och låter bild och text ta plats. Vi vill låta
läsningen ta tid, säger Lisa Corneliusson.

Lisa Corneliusson menar att Rodeo skiljer sig från andra modemagasin då tidningen är oberoende av trender.

– Vi är inte så beroende av trender utan fokuserar på företeelser som
vi tycker är spännande och försöker se nya vinklar.

Läsarkretsen är både män och kvinnor. Marknadsföringen har det inte lagts så mycket krut på, Lisa berättar att det har varit en ”naturlig process”. Rodeo marknadsför sig exempelvis via sociala medier och med nyhetsbrev.

– Rodeo fördjupar sig i populärkulturen, det är inte många svenska modemagasin som jobbar som vi, avslutar Lisa Corneliusson till Resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev