Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nyhet: Byråval

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Nxt får uppdrag från Liber och Datormagazin. Malmöbyrå golvas av jätteuppdrag.


Två nya tidningsuppdrag för Newsroom

Göteborgsbaserade Newsroom har medvind. Pr-byrån har kammat hem två upphandlingar på kort tid: Göteborg Energis personaltidning ”på GE” och Göteborgs Stads Upphandlingsbolags kundtidning ”Fördelen”.

Newsroom ska i båda fallen ansvara för hela produktionskedjan.

Det kommunala bolaget Göteborg Energi har drygt 1 000 anställda. Göteborgs Stad har 4 300 kunder, enligt ett pressmeddelande från Newsroom.

Liber och Datormagazin till Nxt

DM-byrån Nxt Sthlm direct marketing har fått i uppdrag av Liber att marknadsföra Libers körkortspaket, med läroböcker och CD-rom, till ungdomar 16-24 år via e-post och webb. En annan ny kund på byrån är tidningen Datormagazin, utgiven av Hjemmet Mortensen. Byrån ska utforma en bilaga för utvalda medier som ska öka antalet prenumeranter och kännedomen om tidningen.

Pergo ny kund för Konavalenko

Reklambyrån Konavalenko i Malmö har tagit hem Pergo som ny kund. Golvtillverkaren blir en av byråns största kunder och beräknas bidra med 3 miljoner kronor i ökad byråintäkt. Det skriver nyhetsbrevet Rapidus.

Glitter till Mediaedge CIA

Smyckeskedjan Glitter lämnade reklambyrån Goss i vintras. Nu inleder kedjan ett samarbete med mediebyrån Mediaedge CIA. Läs mer

Sargasso gör PR för Borat

Pr-byrån Sargasso har plockat hem uppdraget för DVD-distributören Twentieth Century Fox Home Entertainment. Första uppdraget blev en kampanj för Borat. Nästa blir för DVD-släppet av Natt på Museet i juli.
– Personliga rekommendationer har stor betydelse vid filmval och när det gäller DVD sker besluten ofta i butik, därför satsar vi nu på olika former av säljdrivande pr, säger Helena Lantz, marknadschef på Twentieth Century Fox Home Entertainment.
Sargasso har sedan tidigare filmbolaget Twentieth Century Fox som kund.

TV8 spolar Tempel – väljer Prime

I höst tar TV8 plats i Comhems analoga grundutbud.Då kommer kanalen att storsatsa på marknadsföring. Reklamuppdraget går till pr-byrån Primes nystartade reklambyrå Prime Advertising. Läs mer

AxiCom får uppdrag av Schibsted

AxiCom pr & information har fått in Schibsteds sökmotor Sesam.se som ny kund. Huvuduppdraget blir att öka kännedomen och trafiken om Sesam.
– Vi valde AxiCom på grund av deras lyckade resultat för andra bolag inom digitala medier. En annan bidragande orsak är deras driv och initiativförmåga, säger Göran Eklöf, vd på Sesam i en kommentar.

Finansinspektionen väljer Cision

Finansinspektionen har valt Cision till kanal för rapportering enligt det nya EG-direktiv som träder i kraft i sommar.
– Den nya EU-lagstiftningen innebär nya krav och ett utökat ansvar för Finansinspektionen. Vi är glada över att Finansinspektionen väljer att ge Cision förtroendet att sköta distributionen till Europa, säger Magnus Thell, försäljningschef på Cision Sverige AB.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.