Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nytt annonspaket ska slå mot DN

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Svenska Dagbladet, Aftonbladet och Metro startar i dag annonspaketet Stockholm Trippel. Paketet är riktat mot detaljistannonsörer i Stockholm och har som mål att plocka viktiga annonskronor från marknadsledande Dagens Nyheter.


En annons i Stockholm Trippel kommer att nå 877 000 läsare enligt SvD, Aftonbladet och Metro. Det ger en täckning i Stockholm på 64 procent av den vuxna befolkningen. En helsida via Stockholm Trippel kostar 139 000 kronor vilklet enligt ovanstående siffror ger en kontaktkostnad på 12 öre. Eftersom paketet är riktat rakt mot Stockholm kan det också ses som ytterligare en stridsåtgärd mot Bonniers. Både DN och Stockholm City riskerar att få en tuffare marknadssituation.- Vi vill skapa ett paket där vi känner att vi får bra räckvidd för våra kunder. Det är något som våra kunder eftersträvar, säger Pontus Gustafsson, annonschef på Aftonbladet.

Vilka konkurrenter vill ni ta kunder ifrån?- Självklart är DN en sån. Det är klart att vi vill ta av allla men DN är huvudkonkurrenten.Säljorganisationen för Stockholm Trippel kommer att sitta på Svenska Dagbladet. Nyutnämnd försäljningschef är Peter Berg som närmast kommer från P&M Inspiration.

Henrik Axelsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.