Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nytt dr-erbjudande från Posten

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Posten lanserar ett helt nytt annonsmedium som når 4,2 miljoner hushåll. Efter årsskiftet kommer du att kunna köpa reklam på lappen som håller ihop direktreklamen. I morgon dimper det första försöket ner i de svenska brevlådorna.


Varje måndag och torsdag kommer Postens speciella direktreklamutskick. Detta slås in i ett omslagspapper, där det står: "Utdelat av Posten". Tanken är nu att detta omslagspapper ska användas för annonser.Två av annonsplatserna kommer Posten själva att använda medan två annonsplatser kommer att kunna användas av externa annonsörer. Först ut är Svenska Dagbladet och Motormännens riksförbund.Detta annonsblad når 4,2 miljoner hushåll två gånger i veckan. Annonsplatsen har redan döpts till "Reklamsvepet". Men exakt vad kontaktkostnaden blir är ännu oklart.- Vi jobbar på att hitta ett marknadsmässigt pris. Det är inte klart än, men det kommer att bli billigare än att skicka ut ett vanligt oadresserat direktreklamutskick, säger Karin Andersson, pr-ansvarig för Postens affärsenhet marknadskommunikation.Idén föddes eftersom många kunder hörde av sig och undrade om omslagspappret.- Det är många som ställt frågor om detta papper. Inbladningen av reklamutskicken görs maskinellt. Intresset för detta pappersark betyder samtidigt att det är en utmärkt reklamplats, säger Karin Andersson.Om annonsörerna börjar utnyttja Reklamsvepet blir det en bra affär för Posten. I stället för att utgöra en produktionskostnad blir inbladningen en extra intäkt.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.