Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nytt Lätt&Lagom lanseras stort i tv

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

På torsdag drar Lätt&Lagom i gång sin reklamfilm för det nya lättmargarinet Lätt&Lagom 30%. Bakom kampanjen står reklambyrån ANR.BBDO. Filmen kompletteras med print- och butiksannonsering i nästa vecka.


Som vanligt vill ANR.BBDO visa på viktproblematiken utan pekpinnar och med glimten i ögat.- Humorn är en viktig ingrediens i våra kampanjer och vi vill att folk ska skratta med och inte åt det de tittar på, säger Joakim Brinkenberg, projektledare på ANR.BBDO.- Vårt budskap är att äta fettsnålt och ett sådant budskap går inte att kommunicera med pekpinnar.Filmen är inspelad tillsammans med regissören Patrik Forsberg och ska visas i TV3, TV4 och Kanal 5 under fyra veckor. Utöver filmen kommer även printannonser (bilden) i bland annat DN, Göteborgs-Posten, Sydsvenska Dagbladet samt butiksannonsering.ANR.BBDO har arbetat med företaget sedan 1997 och har designat förpackningarna för de två tidigare produkterna Lätt&Lagom original, och Lätt&Lagom oliv.Arbetsgruppen på ANR.BBDO består av Rosita Johnson, art director, Jonas Peterson, copywriter, Joakim Brinkenberg, projektledare, Annika Andreasson, produktionsledare och Lena Björklund Henriksson, Originalarbetare.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.