Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nytt lokalt gratismagasin ska utmana

Publicerad: 24 mars 2009, 08:07

På fredag kommer det första numret av Uppsalas nya gratistidning Opsala ut. Fokus ligger på livsstil och mode. Det uppger Uppsaladirekt.


Målgruppen för den nya satsningen är 20-35 år. Tidningen kommer att handla om mode, musik, film, design samt innehålla tips om klubbar och kaféer. Fokus ligger på det lokala men tidningen ska även ta upp trender i samhället.

Chefredaktör för Opsala blir Lisa Bergström. Bergström är övertygad om att de kommer att nå ut till målgruppen, mycket på grund av den stora grupp studenter som finns vid Uppsalas Universitet.

– Idag är människor vana med att hämta information snabbt och gratis från internet. Målsättningen är att Opsala ska fungera lite som ett filter, där vi har plockat ut det bästa och mest intressanta. Dessutom lyfter vi fram människor och fenomen i Uppsala som vi vill hylla eller belysa. Och framför allt kommer vi att paketera det snyggt i ett designat magasin, säger Lisa Bergström till Uppsaladirekt.

Tidningen, som ska komma ut en gång per månad, kommer att tryckas i 40 000 exemplar. Den ska distribueras via ställ runt om i Uppsala i butiker, på kaféer, biografer och i gallerior.
Opsala ges ut av BIZ&ART.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.