Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nytt nummer av Resumé: Stor intervju med varumärkesbyggaren Bianca Ingrosso

Publicerad: 25 april 2019, 11:31

I nya numret av Resumé berättar Bianca Ingrosso om hur hon bygger varumärke och vår amerikanske reklamkritiker Mark Duffy sågar de svenska Guldäggsfilmerna. Måsteläsning för alla som är intresserade av varumärken och marknadskommunikation.


Ämnen i artikeln:

Bianca IngrossoResumé

I aprilutgåvan av tidningen Resumé har vi fokus på retail och e-handel. Framför allt på vertikala varumärken där Bianca Ingrossos Caia Cosmetics är ett lysande exempel. Det handlar om hur influencers bygger och utvecklar kundrelation, i form av följare, och har full koll på hela värdekedjan.

I dag finns det mycket teorier om teknik och strategi för att lyckas med näthandeln. Men mycket tyder på att en av de viktigaste drivkrafterna är tristess. Vi förklarar närmare.

Naturligtvis innehåller nya magasinet mycket mer. Som:

– hur Audi körde över Klarna.
– varför Copyranter tycker att Guldägget snarare är ett gåsägg.
– att konsultbolaget McKinsey numera är en designbyrå.
– Willys strategi att stärka sitt varumärke.
– Björn Rietz analys av vår beundran av alfahannar.
– reklamfilmsregissörens fäbless för cyklar från Nymansfabriken.
– Aase Berg förklarar varför kattkärringar blir zombies.

Ingen prenumeration? Lugn, det fixar du här!

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bianca IngrossoResumé

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.