Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Nytt nummer av Resumé ute – läs om F&B och Sveriges Bästa Marknadschefer

Publicerad: 18 Oktober 2019, 09:17

Det är en konst att vara Sveriges bästa marknadschef. Därför har vi gjort konst av Sveriges 15 bästa marknadschefer och satt dem på nya Resumés omslag. Dessutom gör vi en djupdykning i vad som hände på Forsman & Bodenfors efter försäljningen till MDC Partners.


Ämnen i artikeln:

MDC partnersSveriges Bästa MarknadschefForsman & Bodenfors

I går, torsdag, prisade vi Sveriges bästa marknadschefer på Berns i Stockholm. I dag fredag kan du läsa allt om vinnarna och varför de är vinnare. Där finns mycket att hämta. Plus teckningar, gjorda av vår Tom Fägrell, av alla 15 marknadschefer.

Som prenumerant kan du läsa magasinet här.

Men det finns så mycket mer att lära i nya tidningen. Ett axplock:

Vi gör en djupdykning i vad som hände på Forsman & Bodenfors efter försäljningen till MDC Partners. Vår slutsats att det har varit som en dikt av Karin Boye.

En rapport från konsultbolaget Odyssey visar hur medievalen skiljer sig beroende på om våra köp är lustfyllda eller inte, spontana eller planerade. Vi berättar om oväntade insikter i rapporten.

Det finns anledning att skoja om marknadsföring. En forskare i Edinburgh har kommit fram till att marknadsförare har mycket att lära av hur komiker jobbar.

I höst har Resumé Insikt skrivit om strategier på sociala medier. I tidningen berättar Insikts redaktörer hur de själva upplevde att lägga ut sina privatliv på nätet.

Dagens föräldrar lider av konstant dåligt samvete. Därmed är de lättmottagliga för kommersiella budskap. Vi redogör för de svaga punkterna.

Frågeredaktör Aase Berg föreslår deppiga marknadschefer som inte vinner i Sverige bästa marknadschef att testa magic mushroom.

Ingen prenumeration? Lugn det fixar du här.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.