Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Oath byter namn till Verizon Media

Publicerad: 7 Januari 2019, 13:50

Verizon byter namn på sin mediegren Oath till Verizon Media.


Ämnen i artikeln:

Oath

För snart två år sedan slog Verizon ihop sin medieverksamhet, där varumärken som Huffington Post och Yahoo ingår, under paraplyorganisationen Oath. Totalt ingår cirka 50 varumärken i organisationen som också erbjuder adtech-lösningar för både native- och programmatic-annonsering.

Nu väljer man att byta namn på verksamheten – till Verizon Media.

I Norden leds Verizon Media av dansken Jesper Laumand med Aller Medias tidigare programmaticchef Susanne Persson som landschef för Sverige.

Läs Resumés helgintervju med Jesper Laumand här.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Oath

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.