Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Obeya lanserar samlingsplats för svenska kampanjer

Publicerad: 30 april 2019, 08:59

Vem som helst får skicka in sina kampanjer till The Cusp.

Med den nya sajten The Cusp vill pr-byrån Obeya samla svensk reklam och pr på en och samma plats, med syftet att inspirera både byråer och uppdragsgivare.


Ämnen i artikeln:

Obeya

Svenska kommunikationskampanjer ligger i framkant och prisas världen över i olika pr- och reklamtävlingar. Men fram tills nu har det inte funnits någon nationell sajt som samlar nya kampanjer. Det vill pr-byrån Obeya råda bot på med sajten The Cusp. Sajten lanserades under måndagen och innehåller redan kampanjer från byråer som King, Perfect Fools och Bloomy Ideas.

– Vi har själva saknat den här typen av sajt och har även märkt av en efterfrågan från branschen, säger Maria Hazard, vd på Obeya, till Resumé

– Det finns liknande sajter i andra länder, och eftersom det görs så bra och smart kommunikation i Sverige vill vi gärna bidra till att inspirera både branschkollegor och uppdragsgivare kring vilken typ av pr och reklam som är möjlig att göra. Vi har ingen journalistisk ansats i det här utan kommer endast att samla kampanjerna på ett och samma ställe, fortsätter hon.

På sikt hoppas Obeya att The Cusp även ska dra till sig internationella blickar.

– I förlängningen hoppas vi att sajten ska vara en samlingsplats även på internationellt håll när folk från andra länder vill kika på svensk kommunikation eller svenska byråer. Nu kan de enkelt hitta det på ett och samma ställe. Eftersom vi står oss väl i internationella tävlingar tror vi att det finns ett intresse även utanför Sverige och förhoppningsvis kan det här bidra till att svenska byråer får ännu mer uppmärksamhet.

Vem som helst får skicka in kampanjer till The Cusp, och Obeya kommer inte att särbehandla något som kommer in. De enda kampanjer som inte kommer läggas upp är de som Obeya anser vara sexistiska eller rasistiska.

Ämnen i artikeln:

Obeya

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.