Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Oddsets jättesatsning inför VM

Publicerad: 4 juni 2010, 10:58

Världens största idrottsevenemang, Fotbolls-VM, drar igång nästa vecka. Det är bråda dagar för Svenska Spel som självklart har en stor kampanj. Nästa vecka går den ut för fullt. – Det är en av de största satsningarna vi gör i år. Vi har valt ett helt nytt angreppssätt då Sverige inte är med, säger Ulf Olofsson Varumärkeschef för Oddset.


Vem ska vi heja på nu? Svenska Spel och WW\TBWA hjälper svenskarna att hitta en ny favorit i Fotbolls-VM

Temat för hela kampanjen är ”Hitta ditt andralag”.
– Det är lite speciellt som svensk eftersom vi missade ett stort mästerskap för första gången på länge. Så kampanjen handlar om att hitta ett andralag att heja på och spela på, säger Kalle Widgren copy hos Svenska Spels reklambyrå WW\TBWA.

Sex filmer på mellan 20 och 30 sekunder har spelats in till kampanjen. De börjar sändas i tv från och med söndag. Filmerna presenterar Australien, Tyskland, Italien, Japan, Grekland och Argentina som eventuella andralag för hejasugna svenskar.
– Tidigare har vi försökt göra storslagna filmer med landslagsstjärnor när Sverige har varit med. Nu satsar vi på många filmer som är mer bagatellartade och förhoppningsvis lite roliga, säger Kalle Widgren.

Under nästa vecka drar satsningen igång i full skala med butiksreklam hos Svenska Spels ombud, annonser i Aftonbladet och en webbkampanj på Svenska Spel.se

Kampanjfakta

Uppdragsgivare: Svenska Spel, Ulf Olofsson och Eva Evesjö.
Byrå: WW\TBWA.
AD: Carl Dalin.
Copy: Kalle Widgren.
Formgivare: Stefan Gallon.
Produktionsledare: Annika Molnar.
Projektledare: Robert Schelin.
Produktionsbolag: Camp David.
Regissör: Christoffer Von Reis.
Producent: Peter Kydd.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.