Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ogilvy bygger miljonkampanj

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Nu drar byggbolaget NCC igång sin första varumärkeskampanj på flera år. Bakom 25 miljonerskampanjen står Ogilvy.


Idag inleds NCC och Ogilvys printannonsering. På måndag är det dags för bolagets reklamfilm att börja rulla i tv-kanalerna.Kampanjen, som går under parollen "NCC förvänta lite mer" är NCC:s första varumärkeskampanj på nordisk basis. Aldrig tidigare har företaget annonserat i Sverige, Norge, Finland och Danmark.Målgruppen är, enligt NCC, den breda allmänheten som vistas i en massa miljöer som allmänheten vistas i. Filmen, ackompanjerad av den gamla souldängan "Ain't no mountain? har payoffen "NCC förvänta lite mer".Se filmen i Filmrummet - klicka här

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.