Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 11 februari 2014, 14:58
John Wren, chef Omnicom-gruppen.
Kommunikationsgruppen Omnicom har ökat sin nettoomsättning med 2,9 procent till 4,1 miljarder dollar under Q4, men vinsten sjunker med 2,1 procent till 300,5 miljoner dollar under motsvarande kvartal.
Det är framförallt kostnader för den planerade sammanslagningen med Publicis-gruppen som har påverkat den nedersta raden för Omnicom, enligt Adweek.
Latinamerika stod för den största regionala omsättningsökningen med 18,1 procent, följt av Asien-Stilla Havsregionen 10,1 procent, Nordamerika 3,2 procent, Europa 2,6 procent och Afrika och Mellanöstern 1,1 procent.
Nettovinsten för helåret sjönk från 998,5 miljoner dollar till 991,1, medan omsättningen för motsvarande period ökade med 2,6 procent till 14,6 miljarder dollar, enligt Adweek.
Karl-Johan Byttner