Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Omnicom tappar fart

Publicerad: 11 Februari 2014, 14:58

John Wren, chef Omnicom-gruppen.

Kommunikationsgruppen Omnicom har ökat sin nettoomsättning med 2,9 procent till 4,1 miljarder dollar under Q4, men vinsten sjunker med 2,1 procent till 300,5 miljoner dollar under motsvarande kvartal.


Ämnen i artikeln:

OmnicomJohn Wren

Det är framförallt kostnader för den planerade sammanslagningen med  Publicis-gruppen som har påverkat den nedersta raden för Omnicom, enligt  Adweek.

Latinamerika stod för den största regionala  omsättningsökningen med 18,1 procent, följt av Asien-Stilla Havsregionen  10,1 procent, Nordamerika 3,2 procent, Europa 2,6 procent och Afrika  och Mellanöstern 1,1 procent.

Nettovinsten för helåret sjönk från  998,5 miljoner dollar till 991,1, medan omsättningen för motsvarande  period ökade med 2,6 procent till 14,6 miljarder dollar, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

OmnicomJohn Wren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.