Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Onoff väljer Storåkers

Publicerad: 25 april 2008, 07:48

Storåkers McCann blir Onoffs nya reklambyrå. Det bekräftar marknadschef Erik Frankendahl idag. – Ja, så är det. Av konkurrensskäl kan jag inte berätta om den kreativa lösning de presenterade för oss. Men vi vill positionera oss som ett serviceinriktat företag snarare än att enbart skrika om pris, säger han.


Erik Frankendahl väljer Storåkers.

Onoff köpte reklamutrymme för nära 184 miljoner kronor brutto under 2007 enligt Sifo reklammätningar. Om budgeten blir densamma nu vill inte Erik Frankendahl kommentera.
– Det blir en stor satsning i höst kan jag säga, det kommer synas från och med augusti.
– Vår huvudidé på Onoff är att man ska få samma personliga service som hos fackhandlaren. Vår personal kommer få en framskjuten plats i vår kommunikation. Det är viktigt att våra säljare ingjuter förtroende, att de ger bra information om produkten och att man kan få hjälp med sånt som reklamationer och installation, fortsätter han.

Just nu sitter Frankendahl och förhandlar med medier för att sätta ”mediemixen”.
– DR-träsket kommer vi inte undan men vi tittar också på andra ben att stå på, säger han.

För Storåkers McCann är Onoff en tung ny kund.
– De blir en stor kund till oss och det är också roligt att det är ett stort retailuppdrag, konstaterar David Hägglund, vd på Storåkers.

Enligt vad Resumé erfar vann Storåkers pitchen i kamp med Lowe Brindfors, Åkestam Holst och Le Bureau.

Arbetsgrupp på byrån kommer bli projektledare Jörn Arnell, strateg Michael Storåkers, copy Brita Zackari, ad:s Jonas Frank och Sofia Ekelund och produktionsledare Kathinka Berg.Läs även: Final i Onoffs upphandling

Maria Lindholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.