Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Optikerns skyltfönster upprör – ägaren förklarar: ”Absolut inte den korrekta tolkningen”

Publicerad: 26 november 2021, 11:03

”Black week matters”, och så en rabattkod på bågar. Skyltfönstret i Gamla stan kallas osmakligt. Aktivistgruppen Black Lives Matter ska inte utnyttjas för att göra reklam för Black Friday, anser kritiker. Ägaren menar att det hela rör sig om ett missförstånd och har nu plockat ner budskapet.


Ämnen i artikeln:

Black Lives MatterBlack Friday

På sociala medier har skyltfönstret hos optikern La Boutique Eyewear i Gamla stan uppmärksammats och väckt starka reaktioner. Skylten lyder ”Black Week Matters, 30-70% off selected items” och är på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.