Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Ordlek ska få oss tanka

Publicerad: 23 Oktober 2009, 12:30

Stenström Red Cell har fått uppdraget att lansera en helt ny bensinkedja. I dag startar kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Stenström Red CellKampanjer på GST1

ST1:s kampanj börjar idag.

ST1 är en ny bensinkedja som ska ta sin plats på den svenska marknaden. Alla Norsk Hydro-stationer, alla UnoX och 40 av Jets stationer håller nu på att skyltas om till ST1-stationer och det ska vara klart vid årsskiftet.

I dag startar annonskampanjen och inom kort kommer även reklamfilm och radioreklam.
– Det är ett spännande uppdrag. De är inte ofta man får chansen att lansera ett nytt varumärke av den här digniteten, säger Greger Stenström, projektledare på Stenström Red Cell.

Det kreativa greppet är en ordlek med ordet tankar. Pay-offen lyder ”För tänkande människor”.
– Man står och tänker och tankar samtidigt. Konceptet är lite tänkvärt, säger Greger Stenström.
– Vi hoppas också att folk ska blir attraherade av miljö-argumenten.

Enligt Greger Stenström utvinner ST1 etanol från rester från livsmedelsindustrin, som är bättre ur miljösynpunkt än att odla etanolgrödor i utvecklingsländer.

Arbetsgrupp ST1 Sverige

Byrå: Stenström Red Cell
Uppdragsgivare: Maria Zellén
Arbetsgrupp: Bertil Åström ad, Per Ahlbäck copy, Patricia Sundberg produktionsledare, Greger Stenström projektledare, Johanna

Enehage original, Magnus Jacobsson webb, Lars Nordling, faktor
Produktionsbolag: Esteban (film)och Flickorna Larsson (radio)
Mediebyrå: Manolito
Pr-byrå:  Brand PR

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.