Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ordlek ska sälja mer bröd

Publicerad: 2 september 2008, 09:44

Här presenterar Resumé aktuella kampanjer. Vill du tipsa om en kampanj klicka här. Vill du kommentera kampanjerna gör det längst ner på sidan.


Ordlek ska sälja mer bröd

Polarbröd lanserar ett nytt bröd med frön från solros, pumpa och lin. I kampanjen från reklambyrån Kär & Galen står en ordlek i centrum.

Det nya brödet heter Frisk & Fröig och innehåller som namnet antyder hela frön.
– Segmentet mörkt bröd växer kraftigt och Frisk & Fröig har de mervärden som allt fler konsumenter efterfrågar, säger Jenny Jeppsson på Polarbröd, i en kommentar.

Lanseringskampanjen, med fokus på frön, startade i söndags. Den kommer att synas utomhus i Stockholm samt i tunnelbanan, på butiksnära tavlor utomhus i resten av landet, och som banners på olika matsajter.

– De allra flesta konsumenter förknippar frö av olika slag med nyttighet. Ordet frö har en positiv klang och vi har gjort frö till det centrala i kampanjen, säger Martin Johansson, ansvarig kreatör för kampanjen på Kär & Galen.

Konsumenterna ska lockas med ord som låg sockerhalt, mycket fiber och bara naturligt fett från frön.

Copyn i annonserna lyder bland annat ”Fröälska dig idag” och ”Fröena nytta med nöje”.

Polarbröd

Uppdragsgivare: Jenny Jeppsson
Byrå: Kär & Galen
Arbetsgrupp:  Niclas Höggren  projektledare, Marie Schelin produktionsledare, Martin Johansson kreatör, Thomas Schönström kreatör

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.