Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 24 april 2008, 13:10
Butikskedjan Ordning & Reda har för första gången inlett ett samarbete med en reklambyrå. Valet föll på Abby Norm.
– Det är ett superroligt uppdrag och en kreativ utmaning, säger Andreas Morne, vd på Abby Norm.
Uppdraget är alldeles färskt. Avtalet undertecknades igår och därför är det ännu inte klart när de första kampanjerna ska synas. Det är heller inte klart vilken arbetsgrupp som kommer att sköta uppdraget.
Ordning & Reda finns idag i 12 länder så det kommer att bli internationellt. Butikskedjan har tidigare gjort all sin reklam inhouse.
– Nu är tiden mogen för att ta in extern hjälp som kan arbeta tillsammans med oss och lyfta vår kommunikation ytterligare, säger Annette Järnefelt, vd på Ordning & Reda i en kommentar.
Tobias Rydergren