Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Öresundsbron får ny byrå

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Det blir en konstellation mellan danska Propaganda, Medialog och McCann i Malmö som tar över uppdraget att marknadsföra Öresundsbron. (Uppdaterad).


Öresundskonsortiet, som förvaltar bron mellan Sverige och Danmark, har skaffat ny byrå. Efter en upphandling har man beslutat sig för en byråkonstellation mellan danska Propaganda, Medialog och McCann i Malmö under namnet Interpublic Group Øresund.Publicis, som tidigare hade uppdraget är inte med i konstellationen.Totalt deltog 24 byråer i en kvalifikationsrunda. Därefter sållade åtta byråer ut för en pitchrunda. Bland dem märks tidigare byrån Publicis, Advanve, Brand Copenhagen, DotZero, Grey København, Kunde & Co, Young & Rubicam samt Interpublic Group Øresund. Grey København och Young & Rubicam valde att lägga sig i arbetet på grund av problem med rättigheterna till det inlämnade materialet.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.