Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Ottoboni om uppköpet: "Framtiden känns ljus"

Publicerad: 6 Mars 2015, 10:05

Foto: Pressbild

På Ottoboni är man glada och förväntansfulla över beskedet att de numera ingår i kommunikationskoncernen Nordic Morning.


Ämnen i artikeln:

Nordic MorningOttoboni

Resumé har tidigare rapporterat om att den finska kommunikationskoncernen Nordic Morning köper den digitala kommunikationsbyrån Ottoboni.

När Resumé når Daniel Bernehjält, grundare och vd för Ottoboni, har han precis haft ett informationsmöte på Göteborgkontoret. Mötet har handlat om morgonens stora nyhet – att Nordic Morning köper den digitala kommunikationsbyrån Ottoboni. Han berättar att reaktionerna varit positiva.

Hur togs nyheten emot under mötet?
– Väldigt bra. Det finns en strategisk tanke om hur vi passar in i Nordic Morning. Jag tror vi alla är förväntansfulla och vill in.

Vad har ni för förväntningar på det här uppköpet?
– Nordic Morning har gedigen kunskap i det hela – så det är en aspekt. Sedan om man tittar på Nordic Mornings portfölj så känns det som det finns extremt bra möjligheter för oss att bli en del av det. Det finns ett bra samarbete bolagen emellan.

Hur kommer saker och ting att förändras i och med förvärvet?
– Ottoboni är en lysande stjärna som ska fortsätta vara det, men vi blir också ett bra team tillsammans. Vi kan ta större uppdrag och få en bredare kompetens.

Hur känns det att åka upp till huvudkontoret i Stockholm nu?
– Det känns riktigt bra! Jag skrev just det på Facebook – att det är en bra dag i dag. Framtiden känns ljus. Stockholmskontoret vet ju om det här, men nu ska vi dit och informera närmare.

Linnéa Kihlström


Ämnen i artikeln:

Nordic MorningOttoboni

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.