Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

OTW plockar två guld i content-VM

Publicerad: 26 juli 2019, 09:31

Juryn gillade STHLM Magazine för Stockholms Handelskammarare.

Foto: OTW

OTW stod på prispallen när vinnarna i Content Marketing Awards utsågs.


Ämnen i artikeln:

Content Marketing AwardsContentContent MarketngOTW

Content Marketing Awards som anordnas i Cleveland är den i särklass största internationella tävlingen inom content marketing, och drivs av Content Marketing Institute sedan 2004. Årets tävling innehöll totalt 89 kategorier med allt från distribution till design och redaktionellt innehåll.

När vinnarna igår offentliggjordes stod det klart att OTW vinner två guld i kategorierna "Best New Publication Design" och "Best Overall Design" med STHLM Magazine för Stockholms Handelskammarare. Magasinet blev även prisat på Swedish Content Awards i våras i kategorin "Årets kundtidning B2B".

– Att den nu blir uppmärksammad internationellt betyder att vi tillsammans med Stockholms Handelskammare skapat ett exceptionellt snyggt magasin. Priserna är också ett kvitto på att vi håller högsta klass inom form och tidningsdesign, säger Niklas Wallenberg, Account Director på OTW i en kommentar.

OTW har arbetat med Stockholms Handelskammare sedan 2012.

OTW hade ytterligare två bidrag bland finalisterna, för Volvo och Stöldskyddsföreningen (SSF). Även Spoon var finalist, med bland annat kampanjer för Volvo.

Ceremonin där priserna hämtas hålls den 4:e september i Cleveland. Här är alla vinnare från Content Marketing Awards.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.